Όλα όσα θα πρέπει να ξέρετε για το Γιαούρτι.

Το γιαούρτι είναι προιόν υψηλής βιολογικής αξίας και με ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό του ανθρώπου. Το γιαούρτι προέρχεται από της ζύμωση μικροοργανισμών(Lactobacillus Bulgaricus και του Streptococcus Thermophillus). Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, εμπεριέχει: πρωτεΐνη, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ υπάρχουν και ικανοποιητικές ποσότητες μαγνησίου, καλίου και βιταμινών Α και D.

Οι πρωτεΐνες του γιαουρτιού είναι ανώτερες του γάλακτος, το ασβέστιο βρίσκεται σε μεγαλύτερο βαθμό διότι τα συστατικά περιέχονται σε συμπυκνωμένη μορφή, ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β αυξάνονται με την επίδραση των βακτηριδίων και έτσι, σε σχέση με το γάλα, διευκολύνεται η εντερική απορρόφηση του ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου.
Το γιαούρτι και οι ιδιαίτερες θεραπευτικές του ιδιότητες:
Δρα ως βελτιωτικό της άμυνας του οργανισμού και αυξάνει την αντίσταση στις μολύνσεις.
Η καταπραϋντική του δράση στο πεπτικό σύστημα βοηθά στην ανακούφιση της καούρας στο στομάχι.
Περιέχει προσταγλανδίνες που προστατεύουν τα τοιχώματα του στομάχου από ερεθιστικές ουσίες όπως το αλκοόλ και ο καπνός, ενώ μειώνει τη συχνότητα του έλκους στομάχου.
Προστατεύει ενάντια στις καρδιοπάθειες αυξάνοντας την λιποπρωτεϊνική χοληστερόλη υψηλής πυκνότητας και μειώνοντας την κακή χοληστερόλη.
Φημίζεται ότι διατηρεί το νου σε εγρήγορση και αποτρέπει το γήρας.
Ανακουφίζει τους πόνους των εντέρων, τη δυσκοιλιότητα και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Καταπολεμά τις αλλεργίες και τις στοματίτιδες.
Ανα 100gr γιαουρτιού εμπεριέχονται :

Ενέργεια ( 61 θερμίδες)
Υδατάνθρακες 4,7gr
Λίπος 3,3 γρ. εκ των οποίων (κορεσμένα =2,1gr και μονοακόρεστα =0,9gr).
Πρωτεΐνες= 3,5gr.
Βιταμίνη Α =27μgr (3% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2) 0,14μgt(9% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης)
Ασβέστιο 121 mg (12% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.

Τεχνολόγος Γάλακτος – Τυροκόμος

Μολώνης Σπυρίδων